Praca w marketingu internetowym – JR

Praca w marketingu internetowym

Rynek pracy podlega ciągłym zmianom, choć nie da się ukryć, że to ostatnie lata przynoszą wysyp nowych, nieznanych wcześniej obszarów zatrudnienia. Jednym z takich przykładów jest marketing internetowy, branża, która wyjątkowo dynamicznie się rozwija. Czy warto na nią postawić.

Marketing internetowy to obszar, który koncentruje się wokół naszej aktywności w internecie i wbrew pozorom jest szalenie rozległy. Dla przeciętnego użytkownika internet to strony i portale internetowe oraz social media. Rzadko jednak zdajemy sobie sprawę, że za każdą stroną, czy portalem stoją ludzie, którzy promują dane treści. Związane to jest oczywiście z rynkiem reklam, które doskonale rozwijają się w sieci. Kiedyś były w gazetach, a dziś docierają do każdego internauty.

Kluczem do zrozumienia marketingu internetowego jest przyjęcie do wiadomości, że każdy nasz ruch pozostawia ślad w sieci i może być analizowany. Nasze preferencje i internetowe wyboru analizują ludzie i algorytmy. W rezultacie prezentują nam treści oraz produkty, które są dopasowane do naszych potencjalnych oczekiwań. Podobnie jest z reklamami, które na podstawie wcześniej odwiedzanych stron, czy wyszukań w Google trafiają w punkt w nasze zainteresowanie. Nie inaczej działają social media, gdzie algorytmy stale analizują nasze zachowania. Trzeba powiedzieć, że to wielomiliardowy rynek, a co zatem idzie szansa na pracę dla tysięcy ludzi w młodych zawodach, które śmiało można określić zawodami przyszłości. Bogatą ofertę ogłoszeń kierowanych do zainteresowanych takimi ofertami możesz znaleźć oczywiście na portalach, np. tutaj – oferty pracy. Wśród tych najbardziej popularnych wymienić należy specjalistów ds. SEO, social media marketerów oraz fachowców od Google Ads.

Pierwsza grupa fachowców zajmuje się pozycjonowaniem stron w Google. Specjalista SEO dba o to, by na popularne dla danej branży zapytania, wyszukiwarka wskazała w pierwszej kolejności strony ich klientów. Praca ta wymaga umiejętności analitycznych oraz stałej gotowości do nauki. Branża ta bowiem non stop nasłuchuje zmian, które wprowadza Google w swoich algorytmach. Mile widziane jest również by dobry specjalista ds. pozycjonowania potrafił tworzyć proste strony internetowe. Przyszłość tej branży wiąże się przede wszystkim z przenoszeniem się biznesu do sieci, w szczególności rozwojem e-commerce.

Specjaliści do spraw siocial mediów to zwykle entuzjaści Facebook’a. Tu również stale mamy do czynienia ze zmianami i rozwojem nowych funkcjonalności oraz sposobów dotarcia do użytkowników. Rosnąca konkurencja w socialach wymusza również na marketerach poszukiwanie nowych rozwiązań by zachwycić i przykuć uwagę internautów w mocno przesyconym reklamami świecie. Dużą rolę w tej pracy odgrywa umiejętność analizy danych i wyciągania wniosków, bez których trudno o skuteczne kampanie reklamowe.

Specjaliści ds. Google Ads, to fachowcy od reklam w Google. To im firmy zlecają mniej lub bardziej rozbudowane kampanie linków sponsorowanych, reklam banerówych, czy wreszcie Google zakupy. Wydaje się, że to branża nudna bowiem skoncentrowana wyłącznie na Google. Jest to jednak nieprawda bowiem Google stale rozwija swoją działalność reklamową. poza tym praca w tej branży to możliwość spędzenia setek godzin na analizach, które przekładają się na realne zyski firm niezależnie od branży. Jeżeli lubisz widzieć wymierne rezultaty swojej pracy, to może być obszar dla Ciebie.