Czym jest CV?

Curriculum Vitae (w skrócie CV) oznacza w naszym języku „przebieg życia”. Jest dokumentem niezbędnym podczas poszukiwania pracy. To życiorys zawodowy oraz wizytówka, którą reklamujemy własną osobę. Warto przyłożyć się do stworzenia CV, aby zdobyć przewagę nad konkurentami już na tym etapie.

Curriculum Vitae jest pierwszym wrażeniem, którym prezentujemy się przed pracodawcą. Oczywiście zakładając, że kandydatury nie składamy osobiście. To opcja, którą wręcz należy wykorzystać, jeśli chcemy osiągnąć sukces. Wizualna strona CV to broń w naszych rękach. Wyobraźmy sobie osobę, która przegląda zgłoszenia kandydatur stu różnych osób. Na każde z nich rzuca okiem w jednakowy sposób, ale kilka wyróżnia się jakością i estetyką. To na tych zostanie skupiona większa uwaga. Jeśli dodamy do tego zdjęcie, które zaprezentuje pewną siebie, wiarygodną i elegancką osobę to jesteśmy zdecydowanie bliżej osiągnięcia celu. O reszcie zadecyduje sama treść i jej pokrycie się z tym, czego będzie oczekiwać od nas pracodawca. Warto więc posunąć się do przemyślanego działania i pod konkretne firmy stworzyć odrębne CV. Przemyśleć jakie cechy mogą być pożądane, a jakie niekoniecznie na danych stanowiskach pracy i odpowiednio spersonalizować nasze zgłoszenie. Osoba zatrudniająca jest niczym kupujący, a my jesteśmy produktem, który musimy zareklamować w taki sposób, by przekonać klienta zarówno opakowaniem, jak i zawartością. Należy przemyśleć co warto umieścić w Curriculum Vitae, jakimi umiejętnościami się pochwalić, a jakimi nie. CV nie powinno też przypominać chaotycznego spisu jak największej ilości osiągnięć, a zwięzłe informacje na nasz temat, dobrane w zgrabny sposób, by miały jak najwięcej wspólnego ze stanowiskiem na które kandydujemy.

Nie podlega wątpliwości, że chcąc spełniać się zawodowo, musimy postarać się już na etapie tworzenia CV, które przy odpowiedniej dawce zaangażowania, chęci i kreatywności zwiększy nasze szanse na sukces. Potraktujmy CV jak naszą wizytówkę, reklamę. Nikt z nas nie lubi oglądać reklam niezrozumiałych, nieestetycznych, lub przesiąkniętych natłokiem zbędnych informacji. Analogicznie i my powinniśmy dysponować zwięzłym, konkretnym dokumentem reklamującym nasza osobę.